fbpx
LITERATUUR + ONTWERP/DESIGN + MODE + FILM + MUZIEK + BEELDENDE KUNSTEN + LITERATUUR + ONTWERP/DESIGN + MODE + FILM + MUZIEK + BEELDENDE KUNSTEN

‘Think outside the box’

Ontmoeting met Aude en Jonathan van het Dreammm Big! agentschap.

Aude - NATIONA(A)L ARTIST SUPERMARKET
Jonathan - NATIONA(A)L ARTIST SUPERMARKET

Ontmoeting met Aude en Jonathan van het Dreammm Big! agentschap.

Van 16 tot 21 december vindt de tweede editie van NATIONA(A)L in de vorm van Artist Supermarket plaats in hartje Brussel, in overeenstemming met de geldende overheidsmaatregelen.

We vroegen Aude en Jonathan, ons team Retail Interior & grafisch ontwerpers van het Dreammm Big! collectief, om ons wat meer te vertellen over hun bijdrage aan het optimaliseren van de customer journey van de NATIONA(A)L Artist Supermarket (zowel op het evenement als online).

Photo
Photo
Photo

Hallo Aude en Jonathan, kunnen jullie je voorstellen en vertellen wie jullie zijn en wat jullie job precies inhoudt?

Aude: Wij zijn Dreammm Big! een collectief van designers. Jo is grafisch ontwerper en werkt meer in branding. Ik definieer mezelf als retail ontwerper, maar in België is deze term niet zo bekend. Als retail ontwerper werk ik niet alleen aan het interieurontwerp, maar ook aan de commerciële strategie.

« Ik heb ook een goede kennis van het koopproces van klanten, dus dit betekent dat ik enkele oplossingen kan aanbevelen, de beste waarde aan de exposanten. »

We hebben dit collectief van ontwerpers opgericht om onze klanten bredere competenties aan te bieden. Hiervoor werkte ik zelfstandig als retail ontwerper voor mezelf en Jo ook als grafisch ontwerper. Toen we elkaar ontmoetten, hadden we dezelfde verwachtingen van kwaliteit binnen design en we hadden beiden een wens om onze klanten een betere en bredere skillset aan te bieden. Voor ieder project, stellen we steeds een ander team samen, afhankelijk van de behoeften van onze klanten.

Photo
Photo

Jullie zijn gerekruteerd door de NATIONAL(A)L Artist Supermarket, kunnen jullie de missie voor de tweede editie uitleggen? Wat willen jullie precies bereiken?

Aude:
Toen NATIONA(A)L ons vroeg om aan dit project te werken, was het hun verwachting om de exposant te helpen om zijn producten beter te presenteren en zo zijn verkoopcijfers te verbeteren. Hiervoor gebruiken we het bestaand meubilair van NATIONA(A)L dat we geüpgraded hebben. We hebben de oplossingen voor de verschillende categorieën verbeterd.

Photo
Photo

« Ik heb drie jaar bij Ikea gewerkt als hoofd van communicatie en interieur. Ik was verantwoordelijk voor de commerciële strategie van de winkel, dus ik breng deze meerwaarde aan de NATIONA(A)L Artist Supermarket. Ik zal er ook voor zorgen om de klantenstroom te optimaliseren. »

Jonathan:
Voor het grafische ontwerp was het doel om meer dynamiek te brengen in de merkidentiteit van NATIONA(A)L, maar ook om het vorige merk ontwerpconcept voor de klanten te behouden. Dit was vooral belangrijk omdat NATIONA(A)L Supermarket niet alleen over beeldende kunst gaat, maar om verschillende andere disciplines zoals muziek, film, mode, design, enz.

Als jullie terugkijken naar jullie eerdere projecten, hebben jullie dan een belangrijke succeservaring van een samenwerking die jullie wensen te delen?

Aude:
Een opdracht waar ik erg trots op ben, is een project dat ik deed voor Leonidas. Het was een verbetering van het vorige concept dat ze al hadden. Voor hen was het belangrijk om een ontwerp te bedenken waarbij ze dezelfde doelgroep behouden.

« Wat voor mij vooral belangrijk was, was dat de verkoop zou verbeteren met mijn ideeën en dat was hier precies het geval. »

Photo
Photo

Toen ik in Parijs werkte, deed ik productlanceringen voor luxemerken Nina Ricci en Lancôme, waar ik de kans kreeg om te leren dat de kwaliteitsperceptie van een product erg belangrijk is om het te waarderen.

Jonathan:
Ik heb voor veel verschillende muziek- en beeldende kunstevenementen gewerkt. Een zeer bekende is Paradise in Nantes. Het wordt elk jaar gehouden met telkens een ander grafisch ontwerp en typografie. De flyers worden in plastic geprint en omdat het festival zo bekend is, begonnen mensen de flyers te verzamelen en te bewaren. In 2015 stond ons werk zelfs in een internationaal grafisch ontwerpboek.

Hoe zal uw werk de klantervaring in de 'Supermarket' verbeteren en leiden tot betere verkoopcijfers voor de exposanten?

Aude:
Als je door de tentoonstelling wandelt, zal je een aantal hotspots vinden. Daar zal ik voor extra aantrekking zorgen binnen de klantenstroom, zodat je in de hotspot-zones het premium meubilair vindt, waardoor exposanten de beste zichtbaarheid krijgen.

« Ik onderscheid iedere categorie met een andere kleur om ze nog meer zichtbaar te maken voor de klant en het koopproces te optimaliseren. »

Photo

De meubels die we gebruiken zijn heel eenvoudig, omdat we de producten van de exposanten willen benadrukken en niet onze meubels.

En hoe zit het met de gebruikerservaring voor de E-Marketplaats?

Jonathan:
Het is voor elke exposant belangrijk om een eigen pagina op de online marktplaats te hebben met een beschrijving van hun werk, enkele foto's van hun producten en een link naar hun sociale media-account en website.

Kunt u tot slot nog wat tips geven aan onze toekomstige exposanten, met alle ervaring die u heeft opgedaan, om hun producten op de beurs te presenteren?

Aude:
Ik zou zeggen less is more. Wanneer je een product presenteert moet je merchandising van hoge kwaliteit laten zijn. De kwaliteitsperceptie van het product hangt af van de opzet van de merchandising, wat betekent dat de kwaliteitsperceptie daalt wanneer weergave niet kwalitatief is. Dus ik zou ze echt aanraden om er wat extra tijd en energie in te steken.

Ten tweede, zou ik aanraden om het unieke karakter van hun producten te laten zien via storytelling, over het product of het merk. Vooral omdat bezoekers naar de NATIONA(A)L-beurs komen en iets speciaal en anders verwachten te zien. Ze gaan niet zomaar naar de Supermarket om wat bekers te kopen, maar ze zijn echt geïnteresseerd in artefacten. Ik denk dat het een goede zaak is voor de exposanten om hun uniekheid te laten zien. Aarzel niet om creatief te zijn! Think outside the box!

De oproep tot kandidaatstelling is open tot 10 november.

Mis deze kans niet om deel uit te maken van een uitzonderlijke tijdelijke winkel in het hart van Brussel en een innovatieve E-Marketplace net voor Kerstmis!

PS: Dit jaar past NATIONA(A)L Artist Supermarket zich aan, aan de huidige omstandigheden rondom het coronavirus. Om een ​​compleet evenement aan te bieden dat is aangepast aan de situatie, werkt ons team aan een E-Marketplace & online ontmoetingsplatvorm die innovatieve oplossingen biedt om de beperkingen met aanwezigheden te overwinnen. In onze volgende nieuwsbrief leest u meer. Stay tuned 😉

Meer informatie op www.nationalstore.be

BEVEILIGDE BETALING
Je kan veilig betalen via directe overschrijving, Credit Card en Bancontact.
ONTMOET DE ARTIEST
Boek een meeting met onze exposanten via Zoom of bezoek hen in hun atelier!
ONTVANG ONZE NIEUWSBRIEF
1